Вернуться   Фольксваген Гольф Клуб > ТЕХНИЧЕСКИЕ ФОРУМЫ ПО МОДЕЛЯМ > Golf Mk 6 & Plus
МЕНЮ Сообщество Дилеры Правила Мы на карте мира

Ответ
 
Опции темы
Старый 13.12.2013, 01:30   #1
 
Аватар для v1684
 
Das Auto - WV golf 1.6 2011 г.в.
Доп. информация
По умолчанию Не работает ЦЗ на закрытие после замены Блока комфорта

На днях установил птф по заводскому, т.е. через новый блок комфорта окон. на 86, который закодировал по предыдущему блоку (84), а сегодня смотрю, оказывается сигналка двери то не закрывает, центральный замок не работает....Почитал, поискал по форумам, оказывается нужно адаптировать ключи....адаптировал через VAS 5054 A, но вот только почему то работают ключи на закрытие дверей и открытие багажника, а кнопка открывания не работает, ломал, ломал голову, но так и ничего не получилось...Подскажите, кто уже сталкивался с подобного рода проблемой как устранить, а то даже с ключа двери закрывать не хочет, т.е. механическим путем...
v1684 вне форума   Ответить с цитированием
Старый 13.12.2013, 06:51   #2
 
Аватар для anstar
 
Das Auto - Golf Plus 1,2 tsi DSG
Доп. информация
По умолчанию

v1684, была такая тема, ищи в поиске. оба ключа нужно привязать к новому блоку.
_________________________________________
Могу помочь с VAG-Com в Краснодаре
anstar вне форума   Ответить с цитированием
Старый 13.12.2013, 07:44   #3
 
Аватар для v1684
 
Das Auto - WV golf 1.6 2011 г.в.
Доп. информация
По умолчанию

Обя привязывал, почему-то только на закрытие не работают, и из машины на кнопки открытия-закрытия (на дверях) нажимаю.
Может ли быть такое, неужели если ключи к ЦЗ не привязаны, то и вручную никак...?
v1684 вне форума   Ответить с цитированием
Старый 13.12.2013, 08:35   #4
 
Аватар для mexanicka
 
Das Auto - Golf 6 GTI
Доп. информация
По умолчанию

либо закодировал криво, либо блок дефектный
_________________________________________
No scan = No soup © Dana@Ross-Tech
mexanicka вне форума   Ответить с цитированием
Старый 13.12.2013, 08:43   #5
 
Аватар для v1684
 
Das Auto - WV golf 1.6 2011 г.в.
Доп. информация
По умолчанию

Очень уж мне кажется, что второе....кодировал неск. раз, там при адаптации ключа через vas 5054a все делается по командам, нажмите то сделайте то и т.п., я все делал по инструкции, несколько раз...Придется тогда, скорее всего воткнуть старый и птф запитать через реле...
v1684 вне форума   Ответить с цитированием
Старый 13.12.2013, 12:43   #6
 
Аватар для Graf007
 
Das Auto - A3 quattro
Доп. информация
По умолчанию

Это всегда так. В новом блоке по умолчанию стоит транспортировочный режим. Снимите его и все.
_________________________________________
Enjoy the silence

Мой бортжурнал где то тут http://www.vw-golfclub.ru/forum/showthread.php?t=51134
Graf007 вне форума   Ответить с цитированием
Старый 13.12.2013, 12:44   #7
 
Аватар для v1684
 
Das Auto - WV golf 1.6 2011 г.в.
Доп. информация
По умолчанию

Не подскажите где его отключить, я так понимаю там же в 9 блоке в адаптации?
v1684 вне форума   Ответить с цитированием
Старый 13.12.2013, 12:47   #8
 
Аватар для Graf007
 
Das Auto - A3 quattro
Доп. информация
По умолчанию

ваг комом. в главном меню есть кнопка снять траспортировочный режим
кнопку "transport mode activate" в разделе "applictions".
"transport mode deactvate"

тема http://vw-golfclub.ru/forum/showthread.php?t=27643

Последний раз редактировалось Graf007; 13.12.2013 в 12:51.
_________________________________________
Enjoy the silence

Мой бортжурнал где то тут http://www.vw-golfclub.ru/forum/showthread.php?t=51134
Graf007 вне форума   Ответить с цитированием
2 пользователя(ей) сказали cпасибо:
gs1967 (16.12.2013), v1684 (13.12.2013)
Старый 13.12.2013, 12:50   #9
 
Аватар для v1684
 
Das Auto - WV golf 1.6 2011 г.в.
Доп. информация
По умолчанию

Понял, попробую!
v1684 вне форума   Ответить с цитированием
Старый 14.12.2013, 00:33   #10
 
Аватар для v1684
 
Das Auto - WV golf 1.6 2011 г.в.
Доп. информация
По умолчанию

Удача меня постигла, зашел через vas 5054a в 9 блок (комфорта), там перед адаптацией ключей есть функция деактивация транспортировочного режима, далее жал по вопросам (проверить режим, да, включен, дезактиваровать, да, отключен); зашел в этом же блоке в адаптацию ключей, опять все по инструкции и готово, все заработало!!!

Последний раз редактировалось v1684; 14.12.2013 в 00:38.
v1684 вне форума   Ответить с цитированием
Пользователь сказал cпасибо:
sheff (14.12.2013)
Старый 14.12.2013, 01:43   #11
 
Аватар для Graf007
 
Das Auto - A3 quattro
Доп. информация
По умолчанию

v1684, да неужели))))
_________________________________________
Enjoy the silence

Мой бортжурнал где то тут http://www.vw-golfclub.ru/forum/showthread.php?t=51134
Graf007 вне форума   Ответить с цитированием
Старый 14.12.2013, 01:44   #12
 
Аватар для v1684
 
Das Auto - WV golf 1.6 2011 г.в.
Доп. информация
По умолчанию

Ну да
v1684 вне форума   Ответить с цитированием
Старый 14.12.2013, 04:15   #13
 
Аватар для Vinsent
 
Das Auto - VW Golf MKVII, 2016, 1.4 TSI (125 hp) DSG7 & VW Golf MK5 2008, 1.6 MPI Automatic Gearbox
Доп. информация
По умолчанию

Вот подробное описание адптации нового BCM блока, включая адаптацию ключей с ЦЗ:

VW Golf (5K) Body Control Module Adaptation:
Information

Make sure to have all Doors unlocked, otherwise this Control Module may not communicate with VCDS!

The Comfort System known from earlier Models has been integrated with the Central Electronics / Body Control Module (BCM) and is no longer available as a separate Address/Module. All related Diagnostics/Settings have to be performed via Central Electronics / Body Control Module (BCM).

Coding
# Coding information is found using the Long Coding Helper while connected to the vehicle with VCDS.
# When replacing a module it is critical to save the original coding and transfer it to the new module.

Adaptation

The complete list of Adaptation Channels are documented while connected to the vehicle with VCDS. The most common channels are noted below for common repair reference:

Channel 000: Remote Control Clearing
# This Adaptation Channel is used to clear all matched Remote Controls.
Channel 001: Remote Control Matching
## Start Matching new/additional Remote Controls with entering the number of new remotes (2 in most cases), then Test and Save the New Value.
## Press and hold the Unlock button for at least one second on each Remote Control you want to add, the Blinkers should light up to confirm the Adaptation Process of each Remote Control.

Channel 019: Factory Mode

Factory Mode is usually active when a newly delivered Control Module is being installed. To enable all Functions of the new Control Module Factory Mode has to be disabled. Once it has been disabled it cannot be enabled again.
## When Factory Mode is enabled the doors will not lock and unlock properly and remotes may not program.

Replacement
## Make sure all vehicle remotes are present.
## Run and save a complete Auto-Scan and save it prior to module removal. See the Online Manual Auto-Scan.

## Code the module with the Long Coding from the original module found in the Auto-Scan.

## Disable Factory Mode

## Remote Control Matching
## Vehicles with the diagnostic capable Address [65] - Tire Pressure Monitoring will need configured next.
## Code the TPMS module with the original coding from the saved Auto-Scan.
## Enter the Security Access and Adapt the Specified Pressure as per the vehicle label.
## Refer to this Tech Tip if the TPMS system does not learn the wheel sensor ID after a short drive.


## Clear all fault codes and verify all comfort functions and lighting is working as per design


Special Notes

If the remotes will not operate but are confirming while matching during the Adaptation process check the following possible causes:
## Verify the module is not new and still in Factory Mode.
## Check the ignition S-contact switching and driver door latch measuring block switching because remotes will not lock the doors if either are faulty/implausible.
## Run a complete Auto-Scan to make sure other modules do not have codes which may indicate the coding is incorrect or incorrect modules are installed in the vehicle. This includes, but is not limited to, addresses 09-Centeral Electronics/BCM and 16-Steering Wheel.

'If the remotes will not match and the module is not confirming during the Adaptation process check the following possible causes:
## Incorrect Coding
## Factory Mode enabled in new module
## Incorrect remote(s)
## Incorrect Central Electronics / Body Control Module (BCM)

взято с: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...Control_Module


p.s. обратите внимание, что данное описание подходит для новых, неиспользованных блоков BCM
Vinsent вне форума   Ответить с цитированием
Пользователь сказал cпасибо:
v1684 (14.12.2013)
Старый 14.10.2016, 10:53   #14
 
Das Auto - eos
Доп. информация
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Vinsent Посмотреть сообщение
Вот подробное описание адптации нового BCM блока, включая адаптацию ключей с ЦЗ:

VW Golf (5K) Body Control Module Adaptation:
Information

Make sure to have all Doors unlocked, otherwise this Control Module may not communicate with VCDS!

The Comfort System known from earlier Models has been integrated with the Central Electronics / Body Control Module (BCM) and is no longer available as a separate Address/Module. All related Diagnostics/Settings have to be performed via Central Electronics / Body Control Module (BCM).

Coding
# Coding information is found using the Long Coding Helper while connected to the vehicle with VCDS.
# When replacing a module it is critical to save the original coding and transfer it to the new module.

Adaptation

The complete list of Adaptation Channels are documented while connected to the vehicle with VCDS. The most common channels are noted below for common repair reference:

Channel 000: Remote Control Clearing
# This Adaptation Channel is used to clear all matched Remote Controls.
Channel 001: Remote Control Matching
## Start Matching new/additional Remote Controls with entering the number of new remotes (2 in most cases), then Test and Save the New Value.
## Press and hold the Unlock button for at least one second on each Remote Control you want to add, the Blinkers should light up to confirm the Adaptation Process of each Remote Control.

Channel 019: Factory Mode

Factory Mode is usually active when a newly delivered Control Module is being installed. To enable all Functions of the new Control Module Factory Mode has to be disabled. Once it has been disabled it cannot be enabled again.
## When Factory Mode is enabled the doors will not lock and unlock properly and remotes may not program.

Replacement
## Make sure all vehicle remotes are present.
## Run and save a complete Auto-Scan and save it prior to module removal. See the Online Manual Auto-Scan.

## Code the module with the Long Coding from the original module found in the Auto-Scan.

## Disable Factory Mode

## Remote Control Matching
## Vehicles with the diagnostic capable Address [65] - Tire Pressure Monitoring will need configured next.
## Code the TPMS module with the original coding from the saved Auto-Scan.
## Enter the Security Access and Adapt the Specified Pressure as per the vehicle label.
## Refer to this Tech Tip if the TPMS system does not learn the wheel sensor ID after a short drive.


## Clear all fault codes and verify all comfort functions and lighting is working as per design


Special Notes

If the remotes will not operate but are confirming while matching during the Adaptation process check the following possible causes:
## Verify the module is not new and still in Factory Mode.
## Check the ignition S-contact switching and driver door latch measuring block switching because remotes will not lock the doors if either are faulty/implausible.
## Run a complete Auto-Scan to make sure other modules do not have codes which may indicate the coding is incorrect or incorrect modules are installed in the vehicle. This includes, but is not limited to, addresses 09-Centeral Electronics/BCM and 16-Steering Wheel.

'If the remotes will not match and the module is not confirming during the Adaptation process check the following possible causes:
## Incorrect Coding
## Factory Mode enabled in new module
## Incorrect remote(s)
## Incorrect Central Electronics / Body Control Module (BCM)

взято с: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...Control_Module


p.s. обратите внимание, что данное описание подходит для новых, неиспользованных блоков BCM
Для новых, неиспользованных, а с БУ блоками как быть ???
nepcuk вне форума   Ответить с цитированием
Ответ

« Предыдущая тема | Следующая тема »

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать новые темы
Вы не можете отвечать в темах
Вы не можете прикреплять вложения
Вы не можете редактировать свои сообщения

BB коды Вкл.
Смайлы Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.

Быстрый переход


Текущее время: 15:24. Часовой пояс GMT +3.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc. Перевод: zCarot

© Фольксваген Гольф Клуб 2008-2024

Яндекс цитирования Рейтинг@Mail.ru